U P R I G H T

 

 Ik vind het geweldig om ook hier in de Lage Landen films of series van/uit Down Under te (be)kijken. 

 

Met Upright ga je 'de weg op'; van Sydney naar Perth. Op weg naar, en/of juist weg van? Deze roadtrip laat je niet onberoerd, als kijker.

 

Naast de twee hoofdpersonages, Lucky en Meg (wiens wegen elkaar - nogal hardhandig - kruisen) zijn er nog twee andere, net zo belangrijke karakters; de piano (de titel 'Upright' verwijst hier letterlijk naar) en de Australische Outback. Deze laatste wordt prachtig in beeld gebracht. Een lust voor al je zintuigen!

 

Ik hou van films/series met een 'arthouse' inhoud. En evenzo van films/series die 'entertainen'. Upright bedient mij wat dit betreft op mijn wenken.

 

En dan die lekkere muziek! 

 

In 1998 maakte ik de roadtrip van mijn leven; van Cairns naar Sydney. Een droomreis werd realiteit. Die ervaring werd 'mijn' Australië.

 

Wat betreft Upright ga ik niet meer verklappen. Laat 'm binnenkomen. En wellicht wordt Upright wel 'jouw' Australië.

 

Geniet!